Skip links

בדיקת קרקע ואספלט


בניית בניין או כל מבנה אחר הוא תהליך מורכב הדורש תכנון והערכה מדוקדקים בעזרת בדיקת קרקע. אחד השלבים החשובים ביותר בתהליך זה הוא בדיקת קרקע, המסייעת לקבוע את התאמת הקרקע לבנייה. בדיקות קרקע יכולות לספק מידע רב ערך על הרכב, יציבות וחוזק של הקרקע, כמו גם יכולתה לתמוך במבנים. מידע זה יכול לשמש לקבלת החלטות על עיצוב, סוגי יסוד ושיטות בנייה שיבטיחו פרויקט בטוח ומוצלח.

 

אילו סוגי בדיקות קרקע קיימות?

בדיקות שדה צפיפות/רטיבות באמצעות מד גרעיני, צפיפות באמצעות חרוט חול/גליל מוחדר. בדיקות מעבדה משקל יחסי של קרקע, צפיפות אגרגט דק (בלתי פלסטי), תכולת דקים בקרקע ובאגרגטים, אינדקס פחיסות ומאורכות אגרגטים, שיעור התנגדות לשחיקה של אגרגטים (לוס אנג'לס), גריסות בריטית של אגרגטים, שווה ערך חול, תפיחה חופשית,  דירוג אגרגטים, גבולות סומך, צפיפות מקסימאלית (100%), מנת תסבולת קליפורנית (CBR), קביעת אחוז המים בקרקע ובסלע. בדיקות אספלט

קביעת הרכב תערובת אספלט (מיצוי קר), צפיפות מדגמי אספלט, קביעת עובי מדגמי אספלט, יציבות נזילות תערובת אספלט בשיטת מרשל, קביעת אחוז חלל בתערובת אספלטית, צפיפות מקסימאלית תיאורטית, התאמה לדרישת נתיבי ישראל לתכן תערובת אספלטית, יציבות משתיירת, קידוח והוצאת גלילי אספלט.

 

למה חשוב לבצע בדיקות קרקע לפני בניה?

בדיקת קרקע או סקרי קרקע היא שלב חשוב לפני כל פרויקט בנייה. זה עוזר לקבוע את ההרכב והיציבות של הקרקע, אשר יכולה להיות השפעה גדולה על הצלחת הבניין. בדיקות קרקע יכולות גם לסייע בזיהוי סכנות פוטנציאליות ולעזור למהנדסים לתכנן יסודות מתאימים לסוגים שונים של מבנים. על ידי ביצוע בדיקות קרקע, חברות הבנייה יכולות לחסוך זמן וכסף על ידי הימנעות מטעויות יקרות עקב תנאי קרקע גרועים.

 

ממה מושפע צפיפות הקרקע?

צפיפות הקרקע היא גורם חשוב בקביעת פוריות הקרקע למטרות חקלאיות. הוא מושפע ממספר גורמים, כולל כמות החומר האורגני הקיים, סוג הקרקע וכמות המים הקיימת. בנוסף, לאקלים ולשימוש בקרקע יכולים להיות גם השפעה על צפיפות הקרקע.

 

איך עושים בדיקות קרקע לפני בניה?

לפני שמתחילים בפרויקט בנייה, חשוב להעריך את מצב הקרקע. זה יכול לעזור להבטיח שהפרויקט נבנה על בסיס יציב ובטוח. בדיקות קרקע משמשות למדידת תכונות הקרקע כגון הרכבה, מבנהה וחוזקה. לאחר מכן ניתן להשתמש במידע זה כדי לקבוע אם הקרקע מתאימה לבנייה או אם יש לנקוט באמצעים נוספים לפני תחילת הבנייה. במאמר זה נדון כיצד לבצע בדיקות קרקע לפני בנייה ובאילו גורמים יש לקחת בחשבון בעת הערכת התאמה של אתר לבנייה.

 

בדיקות קרקע לפני בניה- למדידת פוטנציאל פליטת הראדון בקרקע

ראדוןRn-222  הוא גז רדיואקטיבי אציל, חסר ריח, טעם וצבע, הראדון הינו אחד מבנות הראדיום שנוצר מהתפרקות האורניום, וקיים בכל סוג קרקע ובחומרי בניה כמו מלט, בלוקי בניה שונים ועוד.

על פי תקנות התכנון והבניה (חלק כ"ב: הגנת מבנים מפני גז ראדון), אם ריכוז הראדיום-226 בקרקע גבוה מ- 50 בקרל/ ק"ג יש לפעול בהתאם להנחיות 'המשרד להגנת הסביבה- לביצוע פרט ראדון'.

בהתאם להנחיות 'המשרד להגנת הסביבה' מומלץ לבצע דיגום ומדידת תכולת חומרים רדיואקטיביים בקרקע בכל האזורים בארץ

 

מטרת הבדיקה ויתרונותיה:

זיהוי מראש רמות חריגות של ראדון מהקרקע ובהתאם לכך קביעת דרגת ההגנה הנדרשת מפני חדירת ראדון מהקרקע.

מתן יכולת לפתרון בעיה פוטנציאלית, בעלות קטנה ובשלבי הבניה הראשונים- פתרונות למניעת ראדון לאחר הבניה הינם קשים עד בלתי אפשריים ויקרים יחסית.

 

אופן ביצוע הבדיקה:

  1. מדידת תכולת חומרים רדיואקטיביים טבעיים בקרקע (אורנים 238, ראדיום-226, תוריום-232, אשלגן 40) והמלאכותיים (לדוגמא צ'יזיום 137) בקרקע בדגש על מדידת פוטנציאל הראדון בקרקע.
  2. ניתוח תכניות הבניה ותנאי הקרקע, ביצוע איסוף דגימות קרקע מהשטח ולאחר מכן ביצוע אנליזה ספקטרלית במעבדה והפקת דו"ח תוצאות.
  3. משך הבדיקה הינו כחודש וחצי.

 

מי מבצע בדיקות קרקע?

יועצי קרקע הם אנשי מקצוע המתמחים בניתוח וניהול משאבי קרקע. הם אחראים למתן ייעוץ מומחים בנושאי שימוש בקרקע, תכנון ופיתוח, סוגיות סביבתיות וזכויות קרקע. הם מספקים תובנות חשובות כדי לעזור ללקוחות לקבל החלטות מושכלות לגבי נכסי הקרקע שלהם. יועצי קרקע גם עוזרים להבטיח שכל הדרישות החוקיות מתקיימות בטיפול בעניינים הקשורים לקרקע. עם המומחיות שלהם, הם יכולים לספק עצות שלא יסולא בפז כיצד לנהל את נכסי הקרקע של הלקוח בצורה הטובה ביותר כדי למקסם את הפוטנציאל שלו.

 

מעבדות איזוטסט מציעה מגוון רחב של בדיקות בתחום הקרקע והסלילה, בדיקות אלה הינן בגדר חובה בפרויקטים הכוללים בניית תשתיות כגון סלילת כבישים הקמת גשרים ועוד. הבדיקות מתבצעות תחת הסמכה מטעם הרשות להסמכת מעבדות.

לחץ כאן לקבלת הצעת מחיר >>

הזמן סוכן לקבלת הצעה בביתך

התקשר לקבל הצעה מיידית. 1700-502-200

שלח תכנית וקבל הצעה במייל

לקוח מעבדות? להזמנת בדיקה לחץ כאן!

Leave a comment