Skip links

היתרי בניה – טופס 4 בדיקות מעבדה

פשוט, לבנות חכם!

מעבדה צמודה שתפקח ותלווה את הבניה שלכם, תוודא עמידה בתקנים ותבטיח לכם איכות ברמה גבוהה ביותר

הקפדנות שלנו – השקט שלכם!

 

בונים יקרים,

אתם עומדים כעת בפני אחד הפרויקטים הגדולים והמורכבים ביותר במהלך החיים הנורמאליים של אדם בישראל.

על מנת להיכנס ולצאת מתהליך הבניה באופן חלק ומקצועי, שבסופו יעמוד לרשותכם בית חלומותיכם, ברמת האיכות כפי שמגיע לכם, עליכם להעמיד מנגנוני ביקורת על הקבלנים המבצעים באתר.

מעבדות איזוטסט הינה מעבדה מאושרת ומוסמכת מהממונה על התקינה במשרד הכלכלה ומהרשות להסמכת מעבדות בישראל תחת תקןISO 17025  , למעבדה ניסיון של למעלה מ 30 שנה בבדיקת מוצרים ותהליכים תוך התאמתם לתקן.

הרשות המקומית בה הנכם בונים מחייבת אתכם לבדוק מספר אלמנטים במהלך הבניה, בדיקות חובה אלו נדרשות לצורך קבלת היתר הבניה וכן קבלת טופס 4 בסיומו וכן מבטיחים לכם שקט ואיכות בביצוע:

בדיקות החובה הנדרשות במרבית הרשויות בישראל הינן:

  1. בדיקות לטיב ואיכות הבטון – בזמן יציקות. (לפי תקן ישראלי 26)
  2. בדיקות מערכות אינסטלציה וביוב. (לפי תקן ישראלי 1205)
  3. בדיקות אטימות ממ"ד וחוזק הדבקות טיח בממ"ד. (לפי תקן ישראלי 4577 ות"י 5075)
  4. בדיקות מערכות סולריות (דוד שמש) ומערכות גז. (לפי תקן ישראלי 579 ות"י 158)
  5. בדיקות חיפויי אבן טבעית/ מלאכותית (לפי תקן ישראלי 2378  או ת"י 1872 או ת"י 1555 בהתאם לחיפוי המיושם )
  6. בדיקת מערכות סולריות (דוד שמש) ומערכות גז. (לפי תקן ישראלי 579 ות"י 158)
  7. בדיקת מעקים ומסעדים (לפי תקן ישראלי 1142ות"י 2142)

כמו כן מעבר לבדיקות מחייבות אלו, מציעה מעבדות איזוטסט סדרת בדיקות במחירים נוחים ללקוחותיה, בדיקות אלו אינן חובה על פי החוק אך הן חובה על פי ההגיון והמציאות, אנו מציעים לכם לבחון ביצוע בדיקות:

  1. איטום המבנה – המטרת חלונות והצפת גגות – בדיקות חדירות מים אלו באות לבחון את רמות האיטום בחלונות הבית וכן במרפסות וגגות. ישנן דרישות ברורות בתקן הישראלי, עמידה בדרישות התקן.
  2. ביסוס המבנה – משמעות ביסוס נכון של הבית (כלונסאות וכדו') הינו בעל ערך רב, ככל שביסוס המבנה נעשה כראוי ועל פי התקן כך תיהנו מבית ללא סדקים ונזקים בלתי הפיכים נוספים.
  3. בדיקות קרינה – לפני תכנון הבית הסופי, יכולה בדיקת הקרינה האלקטרו מגנטית והסלולרית לתת לכם תמונת מצב ברורה לגבי מיקום חדרי השינה וחדרי הילדים למניעה ומזעור נזקי קרינה ככל שניתן.
  4. בדיקות חיפויים – שליפת אבנים וחוזק טיח – באם אתם מבצעים חיפוי חיצוני באבן, בדיקת שליפת אבנים תוודא את חוזק ההדבקה של החיפוי, תמנע נפילות מסכנות חיי אדם וכמובן תבטיח שלמות ואיכות של העבודה לאורך שנים. כך גם ייבדק עובי וחוזק הידבקות הטיח החיצוני.
  5. העמסת תקרות ורצפות – בדיקה זו באה למדוד את יכולות האמת של אלמנטים בנויים לצורך העמסה של משקלים חריגים על רצפות/תקרות לשימושים שונים.

 

היתרי בניה – למה, זה כדאי לכם?!

עצם קיום טרה שלא לבצע עבודות בשנית. כמו כן מקובל לסגור בהסכם העבודה של הקבלנים השונים, שבדיקת מעבדה שלילית תגרור קיזוז עלות בדיקה חוזרת מהקבלן עצמו

תעודות בדיקה – מאושרות וקבילות לצרכים משפטיים!

מעבדות כמעבדה מוסמכת תנפיק לכם תעודות בדיקה חתומות המהוות מסמך קביל לבית המשפט לכל צורך ועניין.

פשוט, קל ונוח!

את תוצאות הבדיקות תוכלו לקבל לאיזור האישי שלכם באתר מעבדות, וכן הזמנת הבדיקות נעשית באופן קל ונוח.

עלות מול תועלת – הרווח כולו שלכם!

עלויות הבדיקות משתנות בהתאם למימדי השטחים הנבדקים, איזורי הפעילות ומורכבות הבדיקה – בכל אופן, השקעה של אלפי שקלים בודדים תחסוך עשרות ומאות אלפי שקלים בעתיד.

הזמן סוכן לקבלת הצעה בביתך

התקשר לקבל הצעה מיידית. 1700-502-200

שלח תכנית וקבל הצעה במייל

לקוח מעבדות? להזמנת בדיקה לחץ כאן

מהו טופס 4?

לאחר סיום פרויקט בניה, נדרש בעל היתר הבניה להגיש טופס 4 על מנת לקבל אישור מהממשלה. טופס זה הינו מסמך חשוב המספק מידע על הנכס, מיקומו והשימושים המאושרים בו. זה גם משמש כהוכחה לכך שכל התקנות המקומיות קוימו ושכל ההיתרים הדרושים הושגו. הגשת הטופס היא שלב חשוב בהבטחת השלמת כל ההיבטים של פרויקט הבנייה בצורה נכונה ויעילה. טופס 4 הוא מסמך חשוב שצריך להגיש לאחר סיום תהליך הבנייה. בקשה לבעל היתר הבניה לקבל אישור המאשר כי כל העבודה נעשתה על פי התוכניות המאושרות ובהתאם לכל חוקי הבנייה המקומיים. הטופס משמש גם כהוכחה לכך שכל המסים, העמלות והחיובים האחרים שולמו במלואם. תעודת הגמר מספקת הגנה משפטית הן לבונה והן לבעל הפרויקט. זה גם עוזר להגן מפני כל אחריות עתידית הנובעת מבנייה לא נכונה או שימוש בחומרים.

איפה משיגים את הטופס?

טופס זה נדרש על ידי השלטון המקומי על מנת לקבל היתר אכלוס. ניתן לקבל את הטופס במשרד השלטון המקומי או באינטרנט. יש למלא אותו ולהגיש את כל המסמכים והאגרות הדרושים על מנת לקבל אישור אכלוס. לאחר אישורו, הבעלים יכול לעבור לנכס החדש שנבנה.

האם הטופס עולה כסף?

טופס זה משמש לאשר שהבנייה הושלמה בהתאם לכל החוקים והתקנות החלים. קבלת טופס 4 אינה עולה כסף, אך עשויות להיות עלויות נלוות אחרות בהתאם לנסיבות הספציפיות של הפרויקט שלך.

זמינות הטופס

הטופס מונפק לרוב על ידי השלטון המקומי ומספק הוכחה לכך שהושלמו כל ההיתרים והבדיקות הנדרשות. עם זאת, במקרים מסוימים, ייתכן שלא יהיה טופס 4 זמין. במצבים אלו, חשוב לבעל היתר הבנייה להתייעץ עם השלטון המקומי שלו לגבי אפשרויות נוספות לקבלת הוכחה לכך שכל ההיתרים והבדיקות הנדרשות הושלמו. אלה יכולים לכלול בקשת העתקים של כל המסמכים הרלוונטיים או הגשת בקשה חדשה לבדיקה. כמו כן, חשוב לוודא שכל בקשה חדשה ממולאת כהלכה ומוגשת בזמן על מנת למנוע עיכובים או סיבוכים בקבלת האישור מהשלטון המקומי.

טופס 4 לבית ישן

לאחר השלמת פרויקט הבניה, יצטרך בעל היתר הבניה להגיש בקשה לקבלת טופס 4 לביתו הישן. הטופס הוא מסמך חשוב המשמש את רשויות הבנייה המקומיות כדי לאשר שבניין תואם את כל חוקי הבנייה והתקנות המקומיים הרלוונטיים. הוא משמש גם כהוכחה לכך שכל ההיתרים הדרושים הושגו לפני הבנייה וכי כל דרישות הבטיחות התקיימו במהלך הפרויקט. קבלת הטופס לאחר סיום פרויקט בנייה חיונית לבעלי בתים המעוניינים להגן על השקעתם בנכס שלהם.

טופס 4 ללא איכלוס

טופס 4 ללא אכלוס זהו טופס שנדרש על ידי הרשויות המקומיות על מנת לאשר כי המבנה הושלם על פי כל תקני הבטיחות והתקנות. הטופס משמש כהוכחה לכך שהבניין בטוח לשימוש וניתן לאכלס אותו על ידי אנשים. זה גם מבטיח שבוצעו כל התיקונים או השינויים הדרושים על מנת שיהיה בטוח לאכלוס. לאחר קבלת טופס זה, הבעלים יכול להמשיך להשכיר או למכור את הנכס.

כמה זמן לוקח לתהליך?

משך הזמן שלוקח לקבלת הטופס תלוי במספר גורמים, כגון כמה מהר הבעלים מגיש את בקשתו, כמה זמן לוקח לטיפול בבקשתו ואם יש צורך בבדיקות נוספות. באופן כללי, זה יכול לקחת בין כמה ימים למספר שבועות עד שבעלים יקבל את הטופס שלו.

הרצאת פרטים

לאחר סיום פרויקט בנייה, על בעל היתר הבנייה להגיש בקשה לקבלת הרצאת פירוט טופס 4. טופס זה משמש לבדיקת הפרטים של פרויקט הבנייה ולוודא שהוא עומד בכל הקודים והתקנות החלים. הוא משמש גם כתיעוד של השלמה ומאפשר התייחסות עתידית. ההרצאה בטופס מספקת הזדמנות לבעל ההיתר לדון בכל נושא או שאלה שיש לו לגבי פרויקט הבנייה עם מפקח מנוסה. זה מבטיח שכל הדרישות מתקיימות לפני מתן האישור הסופי.

מעבדות איזוטסט יעשו לך את כל העבודה

מעבדות איזוטסט הוא המקום שבו אתה יכול להגיש טופס 4 המאשר כי הבנייה הושלמה על פי התוכניות והמפרט המאושריםותוכל להיות רגוע שאנחנו נטפל בהכל ביסודיות . עם איזוטסט, אתה יכול להיות בטוח שבקשת הטופס שלך תטופל בזמן ומקצועי, תוך הקפדה על השלמת הפרויקט שלך בצורה נכונה ובזמן.